Retour en Restitutie

RETOUR & RESTITUTIE


Reclameren, Retourneren, Annuleren, Restitutie & Ruilen 

Vanuit Nieuw Water Winkel (NWW) doen wij ons uiterste best de artikelen in de online winkel 

zo goed mogelijk te omschrijven en af te beelden. Er is ons bovendien alles aan gelegen om je 

een perfect functionerend product te kunnen leveren. Ben je desondanks niet tevreden over onze dienstverlening, 

het product of niet blij met je aankoop? Laat ons dit dan alsjeblieft zo snel mogelijk weten, 

zodat wij onze klantenservice kunnen activeren.

Bij voorbaat dank voor het meewerken aan de wederzijds beste oplossing, zonder overlast of schade!


Ruilen

Indien je de bestelling retour geeft, dan kun je meteen een ander artikel uitkiezen. 

Eventuele verschillen in prijs worden verrekend. Mocht het creditbedrag meer dan € 100,00 bedragen, 

dan zullen wij dit per bank-overboeking binnen 2 werkdagen op je rekening terugstorten 

en je voorzien van een gecorrigeerde factuur of creditfactuur.


Annuleren

Als je bestelling nog niet verwerkt is voor verzending zullen we geen kosten declareren voor de annulering.

Mocht je de bestelling annuleren ná betaling neem dan direct contact op met onze klantenservice.

MA-VRIJ tijdens kantoor uren Tel: 0629 572 535

Email continu: contact@nieuwwater.nl 


Herroepingsrecht: 14 dagen bedenktijd

Als consument heb je de mogelijkheid om bij de aankoop van alle producten in de webwinkel, de overeenkomst

- gedurende 14 dagen- te ontbinden. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om het product aan ons te retourneren.

Het volledige orderbedrag wordt zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 7 werkdagen na ontvangst van de retourzending, 

teruggestort op je bankrekening.


Indien je van het herroepingsrecht gebruik wenst te maken, dien je het product met alle geleverde toebehoren 

en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan NW te retourneren, 

conform de door ons verstrekte redelijke en duidelijke instructies. 

Kosten voor het retour sturen van je bestelling zijn voor eigen rekening en eigen risico, tenzij anders overeengekomen. 

De bedenktermijn gaat in op de dag van ontvangst van het product.

Let op: het is noodzakelijk dat je ALTIJD eerst contact opneemt met onze klantenservice, 

bij voorkeur per email: contact@nieuwwater.nl - alvorens het product terug te sturen naar 

ons retouradres:

nader overeen te komen.


Toelichting op 2 methoden voor retourzendingen:

1) De bestelling terugbrengen

Je kunt er voor kiezen om de bestelling terug te brengen. 

Maak hiervoor wel een afspraak.

De factuur die je van ons (per e-mail) hebt ontvangen, dien je uit te printen en mee te nemen. 


2) De bestelling retourneren via pakket vervoerder

Om een snelle afhandeling van de retourzending te kunnen garanderen, vragen wij je een retourformulier in te vullen.

Print het retourformulier uit, vul het in en voeg dit bij de retourzending.

Bij het aanbieden van de retourzending bij een pakketvervoerder ontvang je doorgaans een verzendbewijs of vraag hier om.

Dit dien je goed te bewaren aangezien dit je bewijs van afgifte is. Hierop vind je tevens de Track & Trace code.

Je kunt via de website van de door jou gekozen vervoerder zien wanneer de zending bij ons is aangekomen.

Mocht het zijn dat je 5 werkdagen na het retourneren nog geen bericht van ons hebt ontvangen,

dan kun je het best contact met ons opnemen.


Beschadigde producten

Het waarborgen van de kwaliteit en levering van onze producten tijdens het vervoer zijn van het grootste belang voor ons.

Wanneer de order beschadigd wordt afgeleverd neem dan alsjeblieft direct contact op met onze klantenservice.

Retourzending voorwaarden

Tijdens de bedenktermijn dient je zorgvuldig om te gaan met de artikelen en de verpakking. 

Je mag de producten bekijken, maar niet in gebruik nemen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. 

Je dient het product slechts in die mate uit te pakkenvoor zover dat nodig is, om te kunnen beoordelen of je het product wil behouden.

Zorg er voor dat alle kwetsbare producten op passende wijze worden verpakt voor transport.

Wij aanvaarden geen aansprakelijkheid voor enige defecte(n) anders dan hoe het oorspronkelijk werd verkocht/verstuurd.

Alle producten die bestemd zijn voor retour zullen alleen als onbeschadigd, schoon en compleet én in de originele verpakking verstuurd - indien redelijkerwijs mogelijk -, voordat we de retourzending kunnen verwerken.


Alle portokosten moeten volledig worden betaald (dus voldoende frankeren).

Eventuele ontbrekende portokosten kunnen worden verhaald.

Eenmaal goedgekeurd, zullen wij een nieuw product of vervanging zo snel mogelijk toesturen.

Ook kun je kiezen voor een geld teruggave, mits de aanvraag volledig en naar waarheid is gedaan en is goedgekeurd door NWW.

Wanneer je retourzending niet binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling aan ons wordt gemeld, is de overeenkomst bindend.

Ook voor retourzendingen gelden onze Algemene Verkoop- en Leveringsvoorwaarden.

Klik hier voor Algemene Verkoop- en Levering Voorwaarden.

Garantie

Voor alle producten geldt de wettelijke garantietermijn. De (verlengde) garantietermijnen vanuit de producenten 

worden vermeld in de online winkel bij het betreffende artikel. In sommige gevallen is het mogelijk 

tegen betaling een verlengde garantietermijn of een onderhoudscontract af te sluiten.

NB:

Gezien de gevoelige aard van sommige apparatuur- en waterveredeling methodieken en de mogelijkheid voor Nieuw Water om het product nog te verhandelen accepteert NWW alleen producten retour indien:

De Koper slechts heeft uitgepakt in de mate die nodig is om de aard & kenmerken van het product vast te stellen. 

Indien je meer doet met de producten dan het beoordelen daarvan waardoor gebruikssporen of -schade aan het product ontstaan, 

ben je aansprakelijk voor deze waardevermindering en behouden wij ons het recht voor, 

om slechts gedeeltelijke of eventueel geen restitutie te verlenen.


Tot slot

Nieuw Water staat voor het lekkerste, beste drinkwater en kwaliteit leveren is in alle opzichten leidend. 

Bovenstaande juridische regels nemen niet weg dat wij graag al het mogelijke doen 

om de beste producten en service te leveren aan blije, tevreden klanten. 

Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat wij in de buurt zijn en het artikel kunnen ophalen of omruilen, als service. 

Neem daarom graag contact op als iets in het hele proces nog niet optimaal is verlopen.

Hartelijk dank voor je vertrouwen
en alvast voor je medewerking.